Efterrätt

| Postat i: Allmänt
Idag fick Anton & Elice äte efterrätt för första gången. Har velat att maten ska fungera bra först innan dom får en massa "godsaker".

Hur har ni gjort med sånt ? Någon som har varit med om att barnen inte vill äta den riktiga maten efter att dom fårr smakat på "sötsaker" eller sånt som oftast smakar bättre än mat? ;)

Anton iaf ääälskade det, han skrek efter skeden. Jag lurade honom att smaka på hans sked och han blev som alldeless tokig! Haha, godisråtta ?
Elice var inte lika förtjust i det, men hon gillade det. Det var ungefär som att äta maten, inget speciellt :)

Försökte även få en fin bild på Anton när han ler och visar tänderna men det var lättare sagt än gjort. Antingen hade han tungan i vägen, massa mat eller dreggel eller så missade jag honom men ungefär halva ansiktet ! :P haha men tillslut lyckades jag få med tänderna... när han gäspade ! Såklart! :D

 
Om man lutar sig framåt när man ska äta, får man in skeden i munnen mycket snabbare!
 
 
 

Min tjej på snart 10mån vägrar äta burkmat. Hon älskar köttbullar, falukorv o pasta. Sen äter hon gröt i stora lass :) hennes dessert består oftast av youghurt, det bästa hon vet förutom vällingen då :)

Svar: jasså !? Mina älskar det :D hahaJag har också tänkt på att börja göra egen mat, för det första för att underlätta med att barnen äter lika mat som oss, men också för plånbokensskull ;) Men jag är så rädd att dom inte ska få i sig allt dom behöver, som näring osv. :/ Har du några tips ? :)
detblevtva.blogg.se

Att äta det ni äter, men ta av lite åt de innan ni saltar o kryddar maten :)

Svar: Hur gör man sen då ? Elice äter mat med småbitar i men Anton tycker att det är jätte obehagligt när det inte är "prué" kan man verkligen mixa typ köttbullar? haha känns inte som en super god måltid ? har du någon typisk måltig ni brukar ge eran tjej ? :)
detblevtva.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: