Rutiner

| Postat i: Familjeliv

Hejhej
Nu när Johnny har börjat jobba så har vi fått in mer rutiner i hemmet, ganska logiskt och riktigt skönt. Jag gillar att ha lite struktur i vardagen. Jag & Johnny kliver upp 05,00 och då brukar Elice vilja äta och sen somnar hon om på engång. Anton brukar oftast ligga och jollra så honom plockar jag upp. Byter blöja, matar och myser en stund. Lite kaffe & Nyhetsmorgon till mig och Anton i babygymmet eller "lekhörnan" i soffan. Kl 07 vaknar Elice och vill vara vaken en väääldigt kort stund , ungefär 40 minuter innan det är dags för mat igen, i sängarna där dom somnar. Och här får jag hela Två timmar för mig själv, och det är skönt. Då får jag tid till att duscha, plocka lite, bädda sängen och äta frukost i lugn och ro.
Kl 10 är det full fart på barnen, blöjbyte på båda, byta från pyjamas på båda, mata båda och sen leka med båda! Kl 11 kommer pappan hem på lunch och då får han mysa lite innan han sticker iväg igen vid 12. Och här är det jätte olika hur dom väljer att göra, men på förmiddagarna har vi iaf rätt fasta rutiner och det är viktigast för mig :)
På kvällarna äter dom 150ml var kl 21 och är vaken en liten stund sen ger vi Elice 60ml till kl 22 och lägger henne i sängen och då sover hon till 05 :D Anton äter bara kl 21 och vaknar engång på natten fortfarande, men ska försöka börja ge honom en liten skvätt innan sängen också :)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: