Ett lyckat dop

| Postat i: Familjeliv

Dopet i lördags blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men trots allt var det helt perfekt.

Det började på torsdagen när jag & Johnny var på stan medan farmor Nina hade barnen. Jag försökte hitta någonting att ha på mig, hittade en klänning som det fanns tre kvar av och det var brunkräm på ALLA ? Och jag vägrade köpa en vit klänning med fläckar på ? Letade vidare men hittade ingenting!
På fredags morgonen åkte Johnny och köpte klänningen ändå för att chansa att fläckarna skulle försvinna i tvätten. Den var nedsatt till 99:- och pga fläckarna kostade den oss bara 69:- så det skulle inte kännas så onödigt att chansa ändå ;)
Bakade HELA fredagen, kakor & tårtbottnar. Det var tänkt att ha två tårtor gjorda i långpanna och det gick bra till en början... Hade med mig bottnarna till lokalen för att göra fyllningarna och dekorationen där, eftersom att det var så varmt ute vågade jag inte riskera att tårtorna skulle smälta !
Väl klar med fyllningarna plockar jag fram tårtfat och kollar på klockan, hon är runt 21.00 . Tar tag i den första bottnen och skär bort en bit av kanterna och känner att konsistensen är som skumgummi ???? :O Jag böjer mig fram över bänken och bryter ihop! Börjar till och med gråta ! Hade lagt ner 14 timmar på typ INGENTING !! Johnny kommer och kramar om mig och vi bestämmer oss för att åka hem och jag ska göra vanliga sockerkaks bottnar istället för att få det att gå snabbare. Men dom misslyckades också ???? Jag har väl aldrig misslyckats med en sockerkaka ?? Vi går och lägger oss runt 02 och jag har tappat hoppet totalt !
Det hela slutade med att jag gick till affären på lördags morgonen och köpte tre färdiggjorda bottnar, åkte till lokalen, slängde ihop någonting och halv ett var jag klar och då var det dags att åka till kyrkan !

Har tyvärr inget kort på tårtorna då det blev så stressigt allting :/ men dom gick åt och alla sa att dom var goda så kan känna mig nöjd ändå ! Och fläckarna på klänningen försvann också :D det blev en toppen dag tillslut!


Skumgummi blir det när man haft för lite socker gentemot äggen. Kanske att du inte fyllt decilitermåtten riktigt fullt eller något :)

Svar: kan hända att jag inte haft fulla mått med tanke på att jag var rätt stressad, men jag gjorde ju 6st bottnar, känns konstigt om jag skulle ha gjort samma misstag på alla ?! :P Jag tror det var receptet det var fel på ;) he he
detblevtva.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: