Vår första vecka som familj !

| Postat i: Familjeliv
Nu har jag äääntligen tagit mig tid till att skriva ett blogg inlägg och ska försöka hinna med åtminstonde ett om dagen härdan efter, men alla som har barn vet att det kan bli ganska många saker man måste välja bort att göra under en dag då tiden går åt till annat ;) Eftersom att jag har tre veckor att skriva om tänkte jag skriva en vecka i taget, för att det inte ska bli så mycket för mig att skriva och för er att läsa :)

Hur som helst så måste jag börja med att säga att familjelivet är helt underbart. Att se Johnny med dom två små gör mig varm i hela kroppen, hade inte kunnat fått en finare familj! NI ÄR BÄST! <3

En av anledningarna till att jag inte har hunnit skrivit någonting tidigare är bland annat för att vi blev kvar på sjukhuset en vecka. Jag fick stanna på BB de första dagarna för att jag förlorade lite för mycket blod (1500 ml ) under förlossningen och behövde transplantion ( två påsar blod + en påse järn ). Sen hade barnen gulsot vilket gjorde dom väldigt trötta, och det ledde till att dom inte orkade äta ordentligt från mig, så dom skulle sondmatas och det gjorde dom inskrivna på neonatalavdelningen. Så när jag blev utskriven från BB ( Lördagen 9/2 ) fick vi ett nytt ( mycket större & bättre ) rum nere på "neon". Antons provsvar ändrade sig från dag till dag så han fick sola två gånger, en gång på BB och engång på neon, medan Elices värden såg bra ut efter att hon solat engång på BB  :) Och jag kan säga att hon verkligen Hatade "solglasögonen", så tur hon slapp använda dom fler gånger. ;)
Med tiden lärde vi oss att sondmata barnen själva och Antons gulsotsprover gick neråt :D På tisdagen 12/2 fick vi ääääntligen åka hem :D Vi blev iofs inte utskrivna , men vi fick något som kallas "tidig hemgång" och med det får man hemsjukvård. Och med hemsjukvård menar man att någon från sjukvården kommer hem till oss två gånger i veckan och ser till att barnen mår bra.
Den veckan gick vääääldigt sakta, men det gick bra, hade ju pappaJohnny med mig hela tiden, enda gången han inte var där var sista natten! Och jag skulle inte klarat det utan att ha honom där ! usch vad jobbigt det var den natten :/

Det var det jag kom på att skriva, tycker ni att jag har missat nått eller undrar ni något så fråga gärna! Svarar nog på allt :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: