Ica + Julpynt = <3

| Postat i: Allmänt
 

Jag älskar allt som har med inredning att göra, men det senaste året har det alltid varit någonting i större möbelväg jag behöver först innan jag kan köpa alla dessa små detaljer ( som jag älskar ) Men nu äntligen till julen kan man shoppa loss på detaljerna! Små tomtar, blommor, krukor, stjärnor, kransar osv. och bäst av allt, man kan pyssla ihop lite eget också :D Jag är dock Aldrig nöjd över någonting jag har gjort, min sambo tror att det beror på perfektion, men jag vet inte! Om jag nu skulle vilja ha det perfekt, varför kan det inte bara bli det då!?  Aja .. I vilket fall har vi börjat fått in lite små pynt här och där, och mer blir det :D
När börjar ni pynta inför julen ?
Jag börjar alltid att pynta första advent, men inte fullt ut, för vad ska man då göra resten av dagarna innan jul ? ;)
Och när sätter ni upp granen!? Har sett många som har gjort det redan nu! Enligt mig är det lite för tidigt, men pyntet har inga regler ;)

Och på tal om inredning inför jul så måste jag säga att Ica har dom absolut finaste sakerna!?!?!?!?
Jag brukar älska allt på typ, Önska, Trivsamt, Hemtex osv. men Ica tar priset i år! Skulle kunna shoppa i ihjäl mig!?


Har mycket att skriva om i detta inlägg, men för att inte trötta ut er med en massa text ska jag göra en lång historia kort och slänga upp lite bilder istället ! 
 -; Som sagt har vi varit sjuka hela familjen, men nu är vi äntligen friska!
 -; Vi skulle på invigningen av Gävle bocken idag, men kom en kvart försent då vi hade bajsbarn i sängarna i morse och var tvungna att ta en akut tvättid och hann inte bli klara i tid! ;) Men vi han med en runda på stan i blåsvädret vi hade här!
Har ni haft det blåsigt hos er ?
 -; På tal om julpynt så gjorde jag en egen adventsljusstake av en brödform, blockljus och nå konstigt barr jag hittade utanför gården! Av "barret" som blev kvar gjorde jag nån krans som blev för liten för ytterdörren och fick sin plats på toalettdörren istället ;) ( Och nej, jag är inte nöjd )
 -; Vi har börjat lagat egen mat åt små grisarna istället för att ge dom burkmat 3-4 gånger om dagen ( 12kr / st x2 ) Ni kan ju tänka er vilket matkonto dom har haft ;)

 
 
 
 
 
 

Stjärnorna på fot som vi egentligen skulle ha i vardagsrums fönstret satte vi in i sovrummen,
en i vårat och en i barnens rum. Fick en ny idé om vardags rummet ;)
 

Och denna bild har ingenting med julen att göra, men jag var bara tvungen att visa vilka fina kakburkar dom har på .... ICA :D En av fyra i sortimentet, jag ska bara ha en av dom och sen finns det en stor lika dan fast för bröd! :D Urtjusigt blir det !
Och vår älskade radio som går hela dagarna i köket på låg volym är helt underbar! Ca 149:- på Clas Ohlson och det är bland de bättre köpen vi har gjort :)


Och ja, jag vet! Bänkskivan är hemsk, men bor i en hyresrätt och har inte planerat att stanna här länge så nå pengar på en ny bänkskiva är inte att tänka på, men kom gärna med tips om ni vet någon bra butik med stort urval av laminat ! :D

Kramkram!
 


 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: