Gävlesjukhus

| Postat i: V.21
 
Idag var det andra dagen jag inte kände några sparkar.. Och eftersom att jag har känt nästan hela tiden dom andra dagarna, blev jag ju såklart orolig på engång, Speciellt när det är min första graviditet och allting är nytt och jag vet egentligen ingenting om vad som är "normalt."
Så jag ringde till 1177, egentligen bara för att höra att allting var som det skulle, att få det bekräftat liksom..
Hon började fråga massa frågor och bad mig sen stanna kvar i luren medans hon ringde till gyn och kollade med dom vad dom tyckte att jag skulle göra. Tog en stund och man började bli mer och mer orolig...
Sen fick jag äntligen prata med henne igen och hon sa att vi var tvungen att lägga på för att gyn skulle försöka ringa mig så fort som möjligt, så "hejdå!"
OCH DÅ BLEV MAN JU ÄNNU MERA OROLIG !? Jag gick runt i lägenheten flera varv och höll telefonen stenhårt i handen. (Fick äntligen samtalet)
Jag : Linnea !?
Barnmorskan : Ja hejsan, har du tid att komma nu på engång ?
Jag : Ja, absolut..
Barnmorskan : Vad bra, vi skulle vilja att du kommer in så snabbt som möjligt så vi får känna lite grann på din mage.
Jag : Jaha !? Jag kommer nu !?
Barnmorskan : Okej då ses vi snart..
"tut tut tut "

Skrev ett sms till Johnny och sa att barnmorskan ville att vi skulle komma in till gävle så fort som möjligt.
Fick till svar att jag skulle gå ut till parkeringen om tio minuter. Känns så himla bra att veta att Johnny finns med hela vägen :)

Kom in och fick göra ett ultraljud och allting såg normalt ut :D
Dom rörde på sig hela tiden, den ena tom. vände sig undertiden vi kollade på dom två små :)
Kände mig så otroligt lättad av att se att dom mådde bra !


Här är förresten bilden från igår :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: