från två till fyra

| Postat i: V.20
Vi plussade den 10 juli 2012 och skrev in oss på barnmorskemottagningen den 31 juli 2012 och har väntat/längtat sedan dess... men så igår äääntligen. Jag satt som ett nervvrak i väntrummet till ultraljudet och funderade på helt sjuka saker, sa till min pojkvän att vi skulle ha gjort ett gravtest innan vi åkte, och jag var jätte orolig för att dom inte skulle hitta något hjärta osv. jag vet, det är hemskt att tänka så, men ni som har suttit där själva förstår nog vad jag menar ;P
Kommer in och hon börjar titta runt i magen på mig, hon hittar hjärtat och allting ser jätte bra ut. Det tog ca fyra minuter och hon säger : Men hörni.. det är två där inne. med världens största leende på läpparna. Fick PANIK !? När tankarna kring Ett hjärta precis hade lagt sig, kommer hon med den nyheten !? Jag blev livrädd på riktigt, började tänka på hur jag skulle orka med två stycken skrikande och bajsande bäbisar, vi (Jag och pojkvän) skulle ju aldrig få tid för varandra längre. men dom tankarna försvann ganska snabbt. Så började man istället tänka : gud vad häftigt, tänk att VI av alla människor, undrar om jag har tvillingar i släkten, gud vilken tur att vi inte har köpt barnvagn än, osv. Sen började jag asgarva och sen gråta och sen skratta igen.

Kollade upp på skärmen igen och frågade henne om det gick att se kön och då sa hon att den ena var 100% en liten pojke, och sen var hon 90% säker på att den andra var en liten flicka, men vi skulle få veta säkert nästa ultraljud. :D
Vi som har gått och funderat så mycket på vilka färger på kläder man ska köpa, vilka färger på tapeterna, vilka sängkläder osv. men så får vi en av varje. DET ÄR HELT OTROLIGT! Hur underbart som helst.

Dagarna innan har vi skojat om att få tvillingar och det har typ känts som en mardröm att få två barn samtidigt, men nu när man fick det på papper framför sig så känns det HELT annorlunda. Det är helt fantastiskt, vill ingenting annat nu. VI ÄR SÅ HIMLA GLADA :D


 
                                                           Eventuellt Flicka :)



                                                                    Pojke :)


                                                          Flicka OCH Pojke :)



 
 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: