barnvagn

| Postat i: V.21
Vi hade nästan bestämt oss för en barnvagn innan vi var på ultraljud och jag tackar gudarna för att vi inte köpte den.
Vi tyckte att vi var smarta om vi köpte en svart/ grå vagn eftersom att dom färgerna "passar ju till både flicka och pojke." Men vad gör det när man måste ha en Helt annan storlek på vagnen när man ska få två barn ?

Nu har jag suttit och kollat lite till och funderar på någon av dom här :
Kommentera gärna vilken ni tycker är finast/smidigast eller om ni har tips om någon annan modell :)

                                                                       Emmaljunga

                                                                          Teutonia

Tycker Emmaljunga av den lilla erfarenhet jag har från jobbet.
Av de Teutonia jag provat på förskolan (enkelvagnar) har det varit väldig stumma så dom inte riktigt går att vagga om ni får barn som behöver mycket gung. De är liksom hårda på nå sätt. Vet dock inte om alla vagnar i det märket är så men har provat några få och alla dom har varit så.

Emmaljunga är ju mer rörliga. Dock vet jag inte hur tvillingvagnen är men skulle tro att de är lika, alltså att de är rörliga och lätta att gunga :)

Dock kan jag säga att många inte gillar vagnar med svängbara hjul för att man knappt kan dra vagnen i snö. Sen svänger de lätt automatiskt åt ena hållet om det är lite tyngre på ena sidan.
Men sånt är en smaksak. Vissa gillar dom ändå, men inte jag ;)

Vist det är lättare att svänga, men annars ser jag bara nackdelar med det. :)

Svar: Ja det lutar mest åt en emmaljunga faktiskt. Och när det gäller mjukheten i vagnen har jag svårt att tro att det är smidigt med en mjuk vagn i tex. affärer. Har ju ingen erfarenhet alls av vagnar så egentligen vet jag ju inte, men det var bara en tanke :P

Och dom svängbara hjulen gick att låsa till ett fast läger också, så det var ju bra :)

Tack för tipsen iaf, och ska tänka på det du har sagt innan jag bestämmer mig :)
detblevtva.blogg.se

svängbara hjul kan vara rätt svåra att ha på vintern även fast man låser dom. bara en tanke :)

Svar: Ja, jag har hört det, men det gick att låsa dom till ett fast läge :)
detblevtva.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: